Moje ciążowe lektury

Pierwsza ciąża, czyli także zero doświadczenia, jakieś szczątkowe informacje od koleżanek, które mają już swoje pociechy. To zdecydowanie za mało, dlatego pierwsze co, to zaczęłam szukać stron z informacjami o ciąży. Trochę przerażona tym, co się ze mną dzieje, z moim organizmem, czy z maleństwem w brzuchu wszystko ok, co mam robić, żeby mu przypadkiem nie zaszkodzić? itp, itd. Internet jest skarbnicą wiedzy w dzisiejszych czasach, ale trzeba uważać na niesprawdzone i niepewne informacje. Ja mam dobrego ducha i informatora – czyli moją siostrę, prawie lekarza, ale oczywiście kopałam i nadal kopię w necie w poszukiwaniu informacji. Początkowo czytałam wszystko, potem miałam chwilę, że nie mogłam już patrzeć na artykuły o ciąży, a w kolejnym etapie wyselekcjonowałam źródła swojej wiedzy.

Teraz z początkiem każdego tygodnia zaglądam tutaj: http://www.mamazone.pl/kalendarz-ciazy.aspx.  Krystyna Czubówna swoim niesamowitym głosem tłumaczy, co dzieje się  z małym dzieckiem i organizmem mamy. Kalendarz ciąży_mamazone

Na niektóre pytania odpowiedzi znajduję tutaj: http://parenting.pl. Poza tym od koleżanki dostałam też książkę “W oczekiwaniu na dziecko” polecaną przez mamę dwójki małych dziewczynek. Nie czytam sprezentowanej książki od deski do deski, a jedynie wtedy, kiedy mam jakieś wątpliwości lub chcę sprawdzić, co mnie czeka w danym miesiącu. Książka jest potężna i posiada też dużą dawkę wiedzy. Napisana, mam wrażenie, że “po amerykańsku”, czyli wiedza bardzo przystępnie podana.

Jeszcze jedno, trafiłam (czytałam, siedząc na bardzo nudnym spotkaniu z pracy) na ciekawy artykuł, wywiad z ginekologiem. Z dużym dystansem, to co starała się mi przekazać moja siostra, podczas pierwszego trymestru, w skrócie “bez paniki, to natura jest najważniejsza, ona gra pierwsze skrzypce”. Spora dawka ciekawej wiedzy, zwłaszcza dla kobiet, które są w pierwszym trymetrze ciąży. A sam artykuł tutaj: http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,14145223,Bezwzgledna_natura.html?as=1

Miłej lektury!    

One thought on “Moje ciążowe lektury

Leave a Reply

