Pierwsze tygodnie

Zawsze myślałam, że się ich nie czuje. Że można wszystko robić bez ograniczeń, oczywiście wyłączając alkohol. W Chorwacji jeździłam po górach i jakoś miałam tak strasznie dużo sił, czasem pojawiał się dziwny ból w okolicach żołądka, potem odkryłam, czym są mdłości… Pamiętam jeszcze po powrocie byłam na siatkówce plażowej i tak sobie myślałam, że jeszcze przynajmniej z miesiąc pogram. Myślałam też, że brzuch zaczyna odstawać dopiero po trzecim miesiącu. Ale się myliłam!

p39

Pani ginekolog stwierdziła, że to piąty tydzień. Kazała prowadzić zdrowy tryb życia, wybiła z głowy siatkówkę, odradziła rower. Potem odkryłam, że nawet na jogę nie chcą mnie wpuścić w pierwszym trymestrze. Na ostatnim treningu musiałam podzielić się informacją z dziewczynami, bo niby jak miałam ukryć moje nieobecności? Powoli musiałam się też pogodzić z ograniczeniem aktywności fizycznej. Ale też sam organizm, jakoś tak protestował, senność, no i ból rozciągającego się brzucha. Nie zrezygnowałam z roweru, bo nadal często czuję, że moje mięśnie potrzebują wysiłku. Czasem też ćwiczę jogę na własną rękę. Staram się, bo nie chcę, żeby mi mięśnie sflaczały. Patrzę na mój brzuch rozciąga się, jest strasznie wydęty, zwłaszcza wieczorami. Nie poznaję go. Nie poznaję też moich piersi, mam wrażenie, że niedługo wyjdą ze stanika… i eksplodują.

Leave a Reply

